Dorota Pasek - Czas gniazdowania

Kolejny debiut, który trafił w moje ręce. Klimatyczna okładka i opis, że jeden dzień potrafi zmienić wszystko - Czas gniazdowania Doroty Pasek. Zapraszam na moją opinię. 


W zasadzie można by napisać, że bohaterowie to kobieta po przejściach i mężczyzna z przeszłością. Sara i Grzegorz przeszli dużo i cały czas przeszłość wywiera piętno na ich życie. Wwiercone w głowie obrazy cały czas stają przed oczami i nie chcą zniknąć. Strach przed zaufaniem i miłością obezwładnia. 

Oboje zostali skrzywdzeni przez najbliższe osoby. Zarówno ojców jak i swoje połówki. Sara ucieka sprzed ołtarza, narażając się na pośmiewisko wśród sąsiadów i mieszkańców miasteczka. Ojciec nie potrafi jej tego wybaczyć. Mało kto chce poznać powody jej decyzji, a Ci co je znają, bagatelizują fakt zdrady narzeczonego. Ojciec Grzegorza to pedantyczny tyran, który porzuca rodzinę na długi czas, a potem odzywa się jakby nigdy nic i wydaje kolejne polecenia. Jego żona zaś wybrała innego mężczyznę i w dość niecodzienny sposób "poinformowała" go o tym. 

Gdy tych dwoje poturbowanych ludzi spotkało się, myślałam, że cała opowieść będzie polegała na podchodach między nimi i na końcu wielkiej miłości. Ale tak się nie stało. Autorka poplątała ich losy trochę inaczej. 


Czas gniazdowania to książka o zwykłym życiu i problemach. Ukazująca, że wychowanie, dom, rodzina odciska piętno na nasze życie, o wiele większe niż byśmy chcieli. Walka z traumami nie jest prosta, ale co daje nadzieję, jak najbardziej realna. 

Oczywiście Sara i Grzegorz to nie jedyne postacie. Autorka obdarzyła tych dwoje w temperamentne siostry: Ewę i Grażynę, które potrafią zarówno wygarnąć jak i mocno namieszać. W tle, stereotypowe zachowania ludzi w małej miejscowości.

Książka jak już pisałam to debiut, w którym nie brakuje drobnych pomyłek, ale nie rzutują one na całościowy obraz powieści. Prosty, przystępny język i tylko jedno mnie zastanawia. Czy to jakaś nowa moda na bohaterki, dojrzałe kobiety - dziewice? :-)

Jeden dzień, który zmienia wszystko. Zgadza się, ale po nim następują kolejne dni, które też mogą wiele zmienić. 


Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka. 




"Czas gniazdowania", Dorota Pasek, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2018 r., egzemplarz recenzencki;

8 komentarzy:

  1. Zupełnie nie moja tematyka, nie kręcą mnie motywy małej miejscowości. Dobrze, że mamy inne gusta i tobie podobała się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Ma piękną okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna okładka, ale tematyka chyba jednak nie w moim guście ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo nie lubię wątku wsi jako miejsca szczęścia, podziękuję więc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to książka dla mnoe

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno dostałam tę książkę do recenzji od wydawnictwa, wkrótce będę ją czytać. Jestem ciekawa swoich wrażeń po lekturze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Komentarze pokazują jak różne mamy gusta i to jest super! Tyle książek do przeczytania jeszcze przed nami :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger