Zbigniew Zborowski - Kręgi

Nie czytałam pierwszej części cyklu o Bartoszu Koneckim, autorstwa Zbigniewa Zborowskiego. Trochę się obawiałam, że to nie najlepszy pomysł zaczynać od  Kręgów, ale wiele pozytywnych opinii krążących w internecie, spowodowało, że zaryzykowałam. 



Głównym bohaterem jest były policjant i obecny prywatny detektyw - Bartosz Konecki. Próbuje odnaleźć się w swojej nowej zawodowej roli, ale nie do końca mu to wychodzi. Pewnego dnia przyjmuje zlecenie śledzenia wschodzącej gwiazdy telewizji - pogodynki Amelii Stokrockiej i odkrywa, że kobieta poszukuje informacji na temat morderstwa sprzed lat. Zamordowano wtedy młodą dziewczynę - Krystynę Talko i naznaczono poprzez odcięte dłonie. Teraz dochodzi do kolejnego morderstwa i wydaje się, że oba te zdarzenia wiele łączy. Między innymi zleceniodawca Koneckiego - także były policjant. Detektyw postanawia dowiedzieć się, o co w tym wszystkim chodzi i ... wplątuje się w niemałe tarapaty. 

Autor jednocześnie prowadzi bieżące watki, ale także zapoznaje czytelnika z wydarzeniami, które miały miejsce wcześniej. Łączy, przeplata, kluczy i miesza. Czytałam z ciekawością i przyjemnością te ponad czterysta stron. Momentami akcja dreptała trochę w miejscu, ale końcówka to już zdecydowanie piąty bieg! 



Ostatnio robiąc porządki na półkach odkryłam, że mam książkę Zbigniewa Zborowskiego Pąki lodowych róż, tylko to też drugi tom, tym razem cyklu Trzy odbicia w lustrze. W przypadku tego autora jestem chyba skazana na drugie części :-) Chociaż Skaza to także tytuł książki Zborowskiego ;-) 



 Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu Znak Literanova.




"Kręgi", Zbigniew Zborowski, Wydawnictwo Znak Literanova, 2018 r., egzemplarz recenzencki;

6 komentarzy:

  1. Głośno ostatnio o tej książce, ale nie miałam okazji czytać pierwszego tomu. Nie sięgam za często po ten gatunek, także raczej na ten cykl się nie skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainteresowanie książkę rzeczywiście jest widoczne :-) Uważam, że warto po nią sięgnąć.

      Usuń
  2. Jestem ciekawa tej książki, jednak wolałabym zacząć od początku.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam takie wątpliwości, czy zaczynać od drugiego tomu, ale podczas lektury nie przeszkadzało mi to, że nie znam pierwszej części :-)

      Usuń
  3. Książka mi się podobała, i choć też była to moja pierwsza książka autora, na pewno sięgnę też po inne.
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger