Katarzyna Droga - Hanka. Pierwsza powieść o Ordonównie

Katarzyna Droga to autorka, która pisze książki o interesujących kobietach. Po Oli Szczerbińskiej, pochyliła się nad postacią znaną ze świata artystów - Hanką Ordonówną. 




Do tej pory coś tam niby wiedziałam o tej wszechstronnej artystce,  bo któż nie znałby chociażby jej wielkiego przeboju Miłość ci wszystko wybaczy, ale po przeczytaniu książki, okazało się, że wiedziałam niewiele. 
Hanka Ordonówna to kobieta, która swoje marzenia zamieniła w rzeczywistość. Zaczynała jako girls w kabaretach przedwojennej Warszawy, a skończyła jako wielka gwiazda teatru i kina. Ze skromnej dziewczyny z kompleksami, stała się kobietą podziwianą, naśladowaną i wzbudzającą zazdrość. Jej życie pełne było uniesień, ale i chwil słabości. Pragnienie bycia podziwianą, poszukiwanie miłości, romanse, ale także borykanie się z chorobą oraz zawierucha wojenna to bardzo wielki skrót jej życia. 

Dużą zaletą opowieści jest to, że oprócz głównej bohaterki poznajemy także inne postacie ze świata artystycznego tamtego okresu m.in. Zulę Pogorzelską, Juliana Tuwima, Eugeniusza Bodo i wielu wielu innych, a także klimat ówczesnej Warszawy. To zdecydowanie wzbogaca i poszerza obraz tamtej rzeczywistości. 





Hanka Ordonówna to niebanalna postać, pełna skrajności i wzbudzająca wiele emocji także w czytelniku. Momentami zastanawiałam się: cóż to za kobieta!  
Jest jednak, jedno male "ale". Otóż na początku nie mogłam się wczytać w tę opowieść. Nie szło mi zupełnie. Odłożyłam na kilka dni i potem już było łatwiej. No cóż, czasami tak się zdarza. 

Hanka. Pierwsza powieść o Ordonównie to książka o mierzeniu się z marzeniami i życiem, dążeniu do wyznaczonego celu oraz oddaniu się miłości. 


"Miłość ci wszystko wybaczy
Bo miłość, mój miły, to ja ...."




Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu Znak Literanova.








"Hanka. Pierwsza opowieść o Ordonównie", Katarzyna Droga, Wydawnictwo Znak Literanova, 2019 r., egzemplarz recenzencki;


2 komentarze:

  1. Świetna, zbeletryzowana historia Hanki Ordonówny. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka może być wspaniałym pomysłem na prezent, a ja wiem, komu taki prezent zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger