Hanna Dikta - To nie może być prawda

Z bohaterką książki "To nie może być prawda" łączy mnie zawód i zrozumienie dla pragnienia posiadania dziecka. Czy to wystarczy, aby tę książkę polecić? Zapraszam na recenzję. 


Małgorzata nauczycielka języka polskiego wiedzie spokojne i dostatnie życie u boku męża Marcina. W codzienności wspierają ją  dwie przyjaciółki - Ania i Alicja. Do pełni szczęścia brakuje jedynie dziecka. To pragnienie staje się najważniejsze, ale jak to w życiu bywa, pojawiają się kolejne problemy, jeszcze bardziej zakłócające życie.
Do Małgosi powraca przeszłość w osobie dużo starszego Krzysztofa, z którym łączył ją kiedyś romans. Dziś umierający mężczyzna, zdradza tajemnicę, która sprawia, że Małgosia traci grunt pod nogami. 

No cóż. Tytuł książki jest dość intrygujący i zachęcający. Niestety książka mnie nie zachwyciła. Jest opowieścią o życiu kobiety, która nie postępowała w swoim życiu zbyt mądrze i  nadal jej się to zdarza. Podejmuje niedojrzałe decyzje i właściwie pozwala sobie na kłopoty, które się jej przydarzają. W ogóle jej nie polubiłam, wręcz mnie irytowała swoim zachowaniem i wyborami. Momentami jest też dużo przewidywalności, naiwności i idealności w tej powieści. Ta historia mogłaby się obronić, autorka porusza w niej bowiem  ważne tematy, ale tak jakoś mało przekonująco. 



Książkę przeczytałam właściwie w dwie godziny. Jest to zdecydowanie bardzo lekka opowieść, idealna na odstresowanie i relaks. Spodziewałam się, że wzbudzi we mnie dużo pozytywnych emocji i pozostanie w mej pamięci na dłużej, ale tak się nie stało.
Pomimo iż wspomniana powieść mnie nie oczarowała, dam szansę autorce i sięgnę po jej kolejną książkę. Być może będą to dalsze losy Małgorzaty, ponieważ zakończenie jest otwarte.



Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka. 




"To nie może być prawda", Hanna Dikta, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2018 r., egzemplarz recenzencki;

4 komentarze:

  1. Czasem i taka lekka lektura jest potrzebna!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie ciągle czeka na półce, bo Twojej opinii jestem tym bardziej ciekawa jak będzie:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger