Nathalie Semenuik - Tajemniczy czarny kot. Legendy i przesądy

Zanim sięgnęłam po pozycję Tajemniczy czarny kot. Legendy i przesądy zastanowiłam się czy jestem przesądna? Okazało się, że chyba jednak tak. Nie lubię gdy czarny kot przebiegnie mi drogę, ale z drugiej strony czarny futrzak u treściowej mi nie przeszkadza. To jak to właściwie jest z tym czarnym kotem? 


Jest to zdecydowanie zwierzak, który wzbudzał i nadal wzbudza emocje. Bywało, że był uwielbiany, ale widziano w nim również  samego szatana. Nathalie Semeniuk przybliża nam sylwetkę czarnego kota na przestrzeni wieków z różnych miejsc naszego globu. Bowiem legendy i przesądy o czarnym kocie są bardzo różne i wywodzą się z miejsc w których się zrodziły. We Francji, Szkocji, Holandii, Belgii kot ma pozytywne znaczenie, uważa się, że przynosi szczęście. W Japonii darzy się go uwielbieniem, dla Anglików jest symbolem szczęścia, podobnie jak dla Amerykanów. Kot to także sprzymierzeniec marynarzy. Dzięki Egipcjanom, którzy udomowili to dzikie zwierzę wielu z nas ma dziś futrzanego przyjaciela :-) 

Pozycja ta jest niewielkich rozmiarów, ale bardzo estetycznie wydana. Twarda oprawa, niezbyt długie opisy, pełne ciekawostek, wzbogacone ilustracjami powodują, że czyta się i przegląda tę książkę z przyjemnością.  

Wydaje mi się, że zarówno pasjonaci tematu jak i mniej rozeznani w tej książce znajdą coś dla siebie. Na koniec wiele mówiący cytat: 

"Kot może zostać waszym przyjacielem, jeżeli jesteście tego godni, ale nigdy waszym niewolnikiem". 





Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu Alma-press. 




"Czarny kot. Legendy i przesądy", Nathalie Semenuik, Wydawnictwo Alma-press, 2018 r., egzemplarz recenzencki;

3 komentarze:

  1. Zamiłowanie do kotów oraz nazwa mojego bloga, obliguje mnie do przeczytania tej książki.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam i właśnie czytam. Kota czarnego też mam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger