Andrzej Meller - Spotkanie autorskie

W minionym tygodniu do Filii nr 1 Biblioteki Publicznej w Radomiu przyjechał Andrzej Meller - dziennikarz, reportażysta, podróżnik. Opowiadał o Wietnamie, w którym spędził trzy lata i o swojej książce "Czołem, nie ma hien. Wietnam jakiego nie znacie". Na to spotkanie wybrałam się z dużą ciekawością i nawet udało mi się namówić koleżankę :-) 


We wtorkowe popołudnie przybyło sporo osób w różnorodnym wieku, którzy tak sobie myślę, chcieli doznać trochę egzotyki i dowiedzieć się o życiu w odległym od nas Wietnamie. 


Pan Andrzej swoje opowieści okraszał ciekawymi zdjęciami, jak również wplątywał wątki z historii państwa. Przedstawił mieszkańców Wietnamu jako ludzi solidarnych, walecznych, pracowitych, którzy niejednokrotnie zmagali się w starciach wojennych. Wiele było także odniesień do codziennego życia, czyli zakupów na targu, klimacie monsunowym, wizycie u fryzjera, który także czyści uszy oraz o tym, że najlepszym środkiem komunikacji jest skuter.  Nie ominął również tematu seksu, do którego Wietnamczycy podchodzą w zupełnie inny sposób niż Europejczycy.





Pan Andrzej opowiadając przybliżył kilka miejsc: Sajgon, Hanoi czy mnie oczywistych jak wyspę Con Dao. 



Spotkanie uważam za udane i interesujące. Teraz pora przeczytać książkę. 














3 komentarze:

  1. WOW! Koniecznie muszę przeczytać! Nie słyszałam wcześniej o tej książce, niestety. Już zamawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że nigdy nie miałam przyjemności być na spotkaniu autorskim.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger