"Oddech śmierci "- Joanna Bagrij

Lubię debiuty. Nie uprzedzam się. Jeśli wybieram książkę i okazuje się, że napisał ją początkujący pisarz, tym bardziej jestem zaciekawiona.

Tym razem sięgnęłam po „Oddech śmierci” Joanny Bagrij. Przeczytałam ją w wersji e-book – mój pierwszy. Jak już wcześniej pisałam, odważam się z Wydawnictwem Czarna Kawa J

Autorka pochodzi z Lubania, jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzi stronę born-to-create.pl

Teraz o książce.

W pewnym miasteczku zostają zamordowane osoby z niezwykłą brutalnością i precyzją. Ułożone, można by rzec w artystyczny sposób, pozostawione w  miejscach publicznych bez żadnych śladów mordercy, który pozostawia jednak wskazówki dla śledczych.



Autorka wprowadziła dużą ilość postaci oraz narrację pierwszo i trzecio osobową, co mnie osobiście się podoba. Nie czułam się zagubiona czytając, doskonale potrafiłam wyobrazić sobie bohaterów i sytuacje w których się znaleźli.

Lista podejrzanych jest dość długa, zaliczają się do niej członkowie jednej z najbogatszych rodzin w miasteczku (najpierw zostaje zamordowany senior rodu), ale także prawniczka i współwłaścicielka galerii Natalia oraz jej brat bliźniak Ethan – artysta, tworzący kontrowersyjne obrazy. Mamy porwanie, brutalne obrazy ofiar, tajemnicę z przeszłości, mozolną pracę policjantów Marca, Paula  i Rose, którzy momentami myślą o własnym awansie i nie zawsze działają zgodnie z literą prawa. Pojawia się także wątek miłosny.

Akcja to przyspiesza, to zwalnia, następują zwroty i tak naprawdę nie wiadomo, kto okaże się mordercą. Tak szczerze, to czytając nie dążę, aby dowiedzieć się kto zabił. Lubię być na końcu zaskoczona. Tak było i tym razem. Dodatkowym smaczkiem są wątki psychologiczne m.in. choroba Ethana.

Jedynym mankamentem dla mnie było, to, iż akcja nie jest osadzona w konkretnym miejscu. Bardzo lubię, gdy wraz z bohaterami poruszam się po jakiejś określonej miejscowości czy właśnie miasteczku.

Bardzo polecam ten kryminał i mam nadzieję, że będą kolejne.

Dziś 15 lipca 2017 r. mija rok od ukazania się tej książki. W związku z tym, autorka zaproponowała swoim czytelnikom nadsyłanie pytań, na które odpowie na swoim fanpageSama zadałam dwa pytania J zapraszam do poczytania.





Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu: 




"Oddech śmierci", Joanna Bagrij, Wydawnictwo Czarna Kawa, 2016 r., egzemplarz recenzencki;


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :-)

Komentując zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych. Więcej o polityce prywatności w zakładce KONTAKT w górnym menu bloga.

Copyright © 2016 Żyję bo czytam , Blogger